14 maja 2014

Lols pichci : Awokado - idealny owoc na różnego rodzaju pasty do pieczywa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Dawno nie pojawił się post z serii kulinarnej. Brakuje też prasówki, recenzji, wyzwań i oczywiście... postów modowych.

Staram się jak mogę, by nadrobić braki. Nie zawiodę.

A na dziś przygotowałam przepis na pasty z awokado. Bardzo długo byłam dość sceptycznie nastawiona do tego owocu. Zawsze podobały mi się zdjęcia przy przepisach, taka kolorystyka! Jednak nigdy nie kupowałam, bo nie wiedziałam za bardzo co można z niego wymodzić. I tak oto znalazłam kilka bardzo prostych przepisów.


 Awokado i jego właściwości :
- pomimo tego, że jest bardzo kaloryczne i tłuste, to jednak jest to tłuszcz dobroczynny dla naszego zdrowia. Kwas oleinowy, bo o nim mowa obniża poziom złego cholesterolu, a nawet zapobiega nowotworom.
- zawiera dużo witamin i przeciwutleniaczy. Witaminy  C, E, A,z grupy B oraz potas, likopen, kwas foliowy i luteinę (odpowiedzialną za dobre widzenie) i wiele innych. Witaminy te są łatwiej przyswajane dzięki zawartości tłuszczu
- pomimo wysokiej zawartości tłuszczu i kaloryczności (100 g to ok. 160 kcal, czyli przeciętny owoc to aż 430 kcal) jest to owoc często stosowany w przepisach... dietetycznych. Podobno jest owocem, który wspomaga spalanie tłuszczu.

Teraz czas na szybki i bardzo łatwy przepis, na który się zdecydowałam, aby przekonać się do awokado.



Możliwości co do przygotowania przepisów mamy setki. Ja dopiero zaczynam przygodę z testowaniem przepisów z dodatkiem awokado.

*jogurt naturalny 2 łyżki
*majonez 1 łyżka

 Awokado rozkroić. Wyjąć pestkę (nie musicie jej wyrzucać, bo można wyhodować w domowych warunkach drzewko awokado). Cały miąższ (?) jest bardzo łatwo wyjąć, jeśli awokado jest świeże.

Awokado przekładamy do miseczki i rozgniatamy widelcem.


Po tym jak awokado rozgnieciemy widelcem (1) dodajemy dwa, pokrojone w kostkę, ugotowane jajka (2). I na koniec dodajemy dwie łyżki jogurtu naturalnego i jedną łyżkę majonezu (3).

Całość mieszamy (1) i dodajemy przyprawy wedle smaku (2). Ja dodałam papryczkę chilli, biały pieprz i sól czosnkową.


I nasza pasta wygląda tak, jak na powyższym zdjęciu. Najlepiej smakuje na chlebku razowym, ale to już wedle gustu.

Łatwo, szybko i przyjemnie, prawda?

Smacznego


3 komentarze:

  1. Do tej pory awokado w mojej kuchni jeszcze się nie pojawiło, ale zapisuję sobie ten przepis! :)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  2. awokado jest naprawde zdrowe:) szkoda tylko ze jego smka jest dla mnie malo zachecajacy...;/

    OdpowiedzUsuń